Парадак разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб

Разгляд зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў" са зменамі і дапаўненнямі № 306-3 ад 15 ліпеня 2015 г., Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 498 от 15 кастрычніка 2007 г. «Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб». 

Звароты падаюцца заяўнікамі на беларускай або рускай мове ў пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме. Пісьмовыя звароты падаюцца нарочным (кур'ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў. Вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.

Заявы адпраўляюцца па пошце на адрас: вул. Ленінская, д. 15, 231300, г. Ліда або дастаўляюцца асабіста ў прыёмную кіраўніка па адрасе: вул. Ленінская, д. 15, у працоўныя дні з 8.30 да 17.00.

Узоры напісання заяў і формы (бланкаў) дакументаў знаходзяцца  ў сакратара Лукашэвіч Тэрэзы Сяргееўны (1 паверх, кабінет 109, т.эл. +375154652983), адказнай за выдачу даведкі або іншага дакумента. З ўзорамі заяў можна азнаёміцца тутБанкаўскія рэквізіты, неабходныя для аплаты  адміністрацыйных працэдур, і адрасы бліжэйшых банкаў тут.

Паўторныя звароты

Паўторныя звароты, калі ў іх не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці, разгляду не падлягаюць.

Пры пакіданні паўторнага звароту без разгляду па сутнасці заяўнік пісьмова паведамляецца, што паўторны зварот неабгрунтаваны і перапіска з ім па гэтым пытанні спыняецца.

Права на зварот маюць:

  • грамадзяне Рэспублікі Беларусь;
  • юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь, індывідуальныя прадпрымальнікі;
  • замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, прадстаўніцтвы замежных арганізацый, якія знаходзяцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь.

Пісьмовыя звароты

Пісьмовыя звароты грамадзян павінны змяшчаць:

  1. найменне арганізацыі альбо пасаду асобы, якой накіраваны зварот;
  2. прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месцажыхарства (месцазнаходжання);
  3. выкладанне сутнасці звароту;
  4. асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць:

  1. назву арганізацыі альбо пасаду асобы, якой накіраваны зварот;
  2. поўную назву юрыдычнай асобы і яго месцазнаходжання;
  3. выкладанне сутнасці звароту;
  4. прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  5. асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераныя пячаткай юрыдычнай асобы.

Да пісьмовых зваротаў, пададзеных прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.


Электронныя звароты

Электронныя звароты грамадзян, якія паступілі ў адрас Дзяржаўнай установы адукацыі «Ліцэй № 1 г. Ліды» павінны ўтрымліваць:

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання)

Да электронных зваротаў, пададзеных прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;

выкладанне сутнасці звароту;

адрас электроннай пошты грамадзяніна (адрас яго месцажыхарства (месцазнаходжання).

У заяве павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці), што пацвярджаюць гэтую інфармацыю дакументаў.


Звароты, якія не адпавядаюць патрабаванням артыкула 25  Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-3 " аб звароце грамадзян і юрыдычных асоб» да разгляду не прымаюцца.

 

Адозва электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы альбо накіравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўніка, пазначаны пры рэгістрацыі ў вышэйзгаданай рубрыцы.

У выпадку, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць яму таксама і пісьмовы адказ, яму неабходна ўказаць адрас месцажыхарства (месцазнаходжання), і адказ на зварот будзе дадзены ў пісьмовым выглядзе.


Правы і абавязкі зацікаўленых асоб

Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння

 


Друкаваць